Katarzyna Szydłowska

Katarzyna Szydłowska

Jestem psycholożką oraz członkinią Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Obecnie jestem w trakcie całościowego szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie poznawczo-behawioralnym w Szkole Terapii Poznawczo-Behawioralnej Centrum CBT-EDU. 
W pracy terapeutycznej najważniejsze jest dla mnie budowanie relacji opartej na bezpieczeństwie, zaufaniu i autentycznym kontakcie.

Pracuję w podejściu poznawczo-behawioralnym, integrując także metody tzw. trzeciej fali CBT – terapię schematów, terapię akceptacji i zaangażowania (ACT) oraz terapię dialektyczno-behawioralną (DBT). Czerpię również z psychologii egzystencjalnej, elastycznie dostosowując narzędzia terapeutyczne do indywidualnych potrzeb pacjenta.

Wspieram osoby doświadczające trudnych emocji, kryzysów życiowych i rozwojowych, trudności w relacjach. Pracuję rówież z lękiem, a także wspieram osoby, które doświadczyły traumy. Z dużą uważnością podchodzę również do wsparcia osób chorujących somatycznie oraz funkcjonujących w spektrum neuroatypowości, zwłaszcza ADHD.

W mojej pracy magisterskiej skupiłam się na roli elastyczności psychologicznej w doświadczeniu niepłodności u kobiet – temacie bliskim i poruszającym, zarówno na poziomie indywidualnym, jak i społecznym. Moje zainteresowania naukowe obejmują zagadnienia związane ze wsparciem okołoporodowym oraz psychologicznym funkcjonowaniem kobiet i mężczyzn w procesie starań o dziecko, w czasie ciąży oraz w pierwszych miesiącach rodzicielstwa.
Nieustannie rozwijam swoje kompetencje poprzez udział w szkoleniach, konferencjach m.in.:
  • ADHD i ASD – na czym polega dobra psychoedukacja dorosłych Klientów (Akademia Różnorodności),
  • Skuteczna praca z ASD i ADHD – jak ją prowadzić, planować i naprawiać to, co nie działa (Akademia Różnorodności)
  • Psychoedukacja dzieci i nastolatków o ASD i ADHD. Psychoedukacja systemu (Akademia Różnorodności)
  • Interwencja kryzysowa – jak pracować z osobą, którą dotknęła nagła tragedia? (Dialoteka).

Swoją pracę poddaję regularnej superwizji.